De Akkerwinde, Vianen

In Vianen ligt onze basisschool De Akkerwinde. Onze school is een katholieke school die openstaat voor mensen met verschillende levensovertuigingen. Zowel kinderen uit Vianen als uit andere plaatsen zijn van harte welkom.

Het oudste deel van ons schoolgebouw stamt uit 1929. In de loop der jaren zijn er vele verbouwingen geweest. De meest ingrijpende was in 1997 toen een gedeelte van het oude schoolgebouw werd afgestoten en in gebruik werd genomen als gemeenschapshuis ’t Akkertje. In 2002 zijn er twee lokalen bijgebouwd. Op dit moment telt onze school 4 groepen. Hiermee is het een kleine, prettige basisschool aan de rand van het dorp.

De naam van onze school verwijst naar een mooie klimplant: de akkerwinde. Deze groeit op zonnige plaatsen langs wegen en paden: vooral in bermen, op bouwland en akkers. Daar winden haar stengels zich tegen de wijzers van de klok in om andere planten en dingen heen. Zo doet ze haar naam eer aan. De akkerwinde kan door haar grote groeisnelheid andere planten helemaal omsluieren. Ze bloeit vanaf juni tot in de herfst. De geurende bloemen zijn wit-roze en soms geheel wit. Bijen en vlinders weten ze zo goed te vinden.

Basisschool De Akkerwinde                                                                                                          Berkenkamp 2
5434 PD  Vianen

Directeur: Stijntje van Esch: directie.akkerwinde@optimusonderwijs.nl