Gezonde school

Gezonde leerlingen functioneren beter. Wij besteden daarom structureel aandacht aan de gezondheid van onze leerlingen. Wij ontvingen in 2021 opnieuw het Gezonde Schoolvignet.

Pauze

Wij besteden aandacht aan gezond gedrag en zijn een ‘Gruitenschool’. Dat betekent dat de kinderen in de ochtend hun meegebrachte groente en/of fruit eten en water drinken.

Lunchen op school

De kinderen lunchen in de klas samen met de leerkracht. Tussen 12.00 uur en 12.30 uur wordt er gegeten en buiten gespeeld.

• Wilt u alle bekers en bakjes voorzien van naam. Onze voorkeur gaat uit naar drinken in een beker i.v.m. het beperken van het afval.
  • De kinderen eten aan tafel. We willen een gezellige, rustige sfeer creëren waar aandacht is voor het met elkaar samen eten.
  • De leerkracht eet mee met de kinderen.
  • De kinderen ruimen na afloop samen op en maken de klas schoon.
  • Eten wat na de daarvoor bestemde tijd niet op is, gaat mee naar huis, zodat u thuis kunt zien of er voldoende gegeten is. Neem, indien nodig, gerust contact op met de leerkracht om hier afstemming in te vinden.

Wij verzoeken u om uw kind een gezonde lunch mee te geven. Boterhammen met vers fruit of groente is onze richtlijn. Wilt u iets extra’s meegeven, denk dan aan noten of gedroogde vruchten.

Verjaardagen

Wij zijn een Gruitenschool. Wanneer uw kind jarig is, mag er gezond getrakteerd worden. Ook meesters en juffen sluiten hierbij aan. De verjaardag wordt met de klas gevierd. Voor traktatie ideeën kunt u kijken op: http://www.gezondtrakteren.nl/