Dr. Jan de Quay, Beers

Onze school in Beers bestaat sinds 1956 en is gesticht door het toenmalige kerkbestuur. We spraken toen nog van “de lagere school”. In 1972 werd de school gemengd en in 1976 kwamen alle lagere schoolkinderen terecht in het schoolgebouw aan het toenmalige Kerkpad. In 1985 veranderde de lagere school in “de basisschool”. Alle kinderen verhuisden in 1992 naar het huidige gebouw aan de W.P.F. Ghijssenstraat. Op dit moment telt onze school 4 groepen. Hiermee is het een kleine, prettige basisschool midden in Beers.

De naam van onze school is ontleend aan Prof. Dr. Jan de Quay, een beroemd oud-inwoner van Beers. Vanaf het einde van de Tweede Wereldoorlog was hij achtereenvolgens, minister, commissaris van de koningin en minister-president.

Basisschool Dr. Jan De Quay
WPF Ghijssenstraat 2